Wirtualne biuro - funkcjonalne rozwiązanie

gospodarczej. Również dobór odpowiednio wykwalifikowanych pracowników czy formalności związane z załatwieniem wielu spraw w przeróżnych urzędach mogą wymagać wiele czasu i cierpliwości ze strony właściciela firmy. Dlatego też cie

Wirtualne biuro - funkcjonalne rozwiązanie

Opłacalny wybór wirtualnej administracji

Nie tylko wynajem lokalu przeznaczonego na pomieszczania biurowe może stanowić problem, zwłaszcza na początku prowadzenia działalności gospodarczej. Również dobór odpowiednio wykwalifikowanych pracowników czy formalności związane z załatwieniem wielu spraw w przeróżnych urzędach mogą wymagać wiele czasu i cierpliwości ze strony właściciela firmy. Dlatego też ciekawą alternatywą jest prowadzenie wirtualnego biura, które nie tylko redukuje wymienione nieprzyjemności, ale także sprawia, że powierzamy wiele przyszłych trudności do rozwiązania specjalistom w tym temacie. Wirtualne biuro jest opłacalne także dlatego, że zatrudnieni tam fachowcy załatwią za nas wiele formalności związanych na przykład z podatkami.


Instrukcja kancelaryjna - co to jest?

Instrukcja kancelaryjna ? zbiór zasad i przepisów ustalających sposób postępowania z dokumentem, który wpływa do urzędu lub jednostki organizacyjnej przedsiębiorstwa (procedura obiegu dokumentu w administracji publicznej).

Normatyw ten określa przede wszystkim system kancelaryjny obowiązujący dla danego urzędu czy przedsiębiorstwa obieg dokumentów (pism), sposób rejestracji spraw, sposób załatwiania spraw, postępowanie z dokumentacją spraw zakończonych (ich archiwizacją). Instrukcja kancelaryjna określa też wzory formularzy i stempli używanych w danej jednostce organizacyjnej.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Instrukcja_kancelaryjna


Kontrola w administracji publicznej

Kontrola w administracji publicznej ? kontrola przeprowadzana wobec organów administracji publicznej, polegająca na zaobserwowaniu, zbadaniu istniejącego stanu rzeczy, skonfrontowaniu go ze stanem pożądanym, wskazaniu uchybień (także ich źródeł) i sposobów ich naprawienia.

Kontrola administracyjna jest zawsze następcza, to znaczy następuje po dokonaniu przez podmiot kontrolowany określonej czynności (która może zostać zakwestionowana).

Przypadki, zakres, skutki, sposób kontroli administracyjnej określają przepisy prawne. Zaś organ kontrolujący z zasady nie jest odpowiedzialny za działania podmiotu kontrolowanego.

Wyróżniamy różne rodzaje kontroli:

wewnętrzną: dokonywaną w ramach danego urzędu, pionu organów, przeprowadzana przez organ nadrzędny, zwierzchnika. Na przykład kontrola ministra działań swoich urzędników, kontrola izby skarbowej nad działaniami urzędu skarbowego
zewnętrzną:
parlamentu (np. wotum nieufności dla ministra, absolutorium dla rządu z wykonania budżetu, komisje śledcze)
parlamentarzystów (interpelacje poselskie, interwencje w sprawach obywateli)
ombudsmana (rzecznika praw obywatelskich)
prokuratury
organów kontroli zewnętrznej administracji (np. izb obrachunkowych, Najwyższej Izby Kontroli, biur kontroli, inspekcji i inspektorów)
opinii publicznej (mediów)
sądów i trybunałów

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kontrola_administracyjna