Pompa paliwa

i olejem napędowym, ale także m.in. paliwem lotniczym. Opis Są to silniki o zapłonie samoczynnym. Zmiany w konstrukcji silnika są związane przede wszystkim z koniecznością zmniejszenia dużego kąta opóźnienia samozapłonu dla pal

Pompa paliwa pompa paliwa vw golf


Największym problemem tego typu silników

Silnik wielopaliwowy ? silnik spalinowy, który może prawidłowo pracować będąc zasilanym różnymi rodzajami paliw płynnych, głównie benzyną i olejem napędowym, ale także m.in. paliwem lotniczym.
Opis
Są to silniki o zapłonie samoczynnym. Zmiany w konstrukcji silnika są związane przede wszystkim z koniecznością zmniejszenia dużego kąta opóźnienia samozapłonu dla paliw wysokoprężnych. Uzyskuje się to przez podwyższenie temperatury powietrza pod koniec suwu sprężania. Głównym środkiem prowadzącym do tego celu jest podwyższenie stopnia sprężania w stosunku do silników typowo zasilanych tylko olejem napędowym. Silniki wielopaliwowe zasilane olejem napędowym lub paliwami pokrewnymi wykazują niemal identyczną moc i sprawność. Największym problemem tego typu silników jest rozruch w niskiej temperaturze, w szczególności przy zastosowaniu benzyny oraz ich praca z małym obciążeniem. W celu uruchomienia zimnego silnika wymagają one stosowania odpowiedniego urządzenia podgrzewającego. Silniki te stosowane są głównie w pojazdach wojskowych, np. czołgach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_wielopaliwowy


Jak naprawić turbo?

Co może się zepsuć w turbosprężarce? Jest kilka rzeczy, które w tym urządzeniu mogą się poddać po dziesiątkach tysięcy kilometrów eksploatacji.

Jeśli wał sprężarki jest osadzony na tak zwanych łożyskach ślizgowych czyli panewkach smarowanych olejem to właśnie te panewki mogą ulegać zużyciu a nawet zatarciu. Często zdarza się to w turbinach źle eksploatowanych - czyli jeśli się zbyt ostro jeździ na zimnym silniku i nie pozwala się schłodzić turbinie po jeździe.

W przypadku zatarcia turbiny konieczna jest zarówno wymiana panewek jak i szlifowanie wału turbiny. Najtrudniejszą kwestią jest odpowiednie wyważenie całości wirnika po wykonanej naprawie. Dlatego niezbędne jest posiadanie odpowiednich maszyn. Właśnie takie maszyny do regeneracji i wyważania turbin mają w Regmocie w Mielcu. Wystarczy do nich wysłać zepsutą turbinę kurierem i wróci jak nowa.


Kobiety w motoryzacji

Chociaż według różnych stereotypów kobiety nie znają się zbytnio na motoryzacji, a kierowanie przez nie samochodami jest dość nieudolne, w dzisiejszych czasach wiele pań sprawnie korzysta z aut. Co więcej, niejedna kobieta pracuje na stanowisku zawodowego kierowcy, co często może się spotkać z uznaniem wśród mężczyzn. Nie brakuje również kobiet na takich stanowiskach, jak mechanicy samochodowi. Nie dajmy się więc zwieźć stereotypom ? choć w każdym z nich tkwi może ziarenko prawdy, na ogół posądzanie ludzi bez poznania ich osoby jest bardzo krzywdzące i nie powinno mieć miejsca. Kobiety w motoryzacji doskonale się odnajdują, być może dlatego, że wiele aut jest przeznaczonych właśnie dla nich.