CMYK - cytat z Wikipedii

naklejki reklamowe
Skrót CMYK powstał jako złożenie pierwszych liter angielskich nazw kolorów.
Końcowa litera K może oznaczać albo literę ostatnią słowa black (czarny; ostatnią, ponieważ litera B jest skrótem jednego z podstawowych kolorów w analogicznym skrócie RGB) bądź skrót key colour (kolor kluczowy).Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

cięcie na gilotynach.Widoczne jest to na separacji CMY

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym.
Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY.
Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK.

Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku.

Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np. cięcie na gilotynach.Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK

Etykiety samoprzylepne

naklejki reklamowe Etykieta reklamowa, lub po prostu etykiety samoprzylepne, służą do oznaczania produktów.

Większość etykiet musi posiadać atesty do użycia z produktami spożywczymi, więc nie można stosować przy ich druku szkodliwych substancji ani szkodliwych tuszy czy też kleju.

Muszą spełniać ściśle określone normy aby mógł zostać naklejone na żywność.

Istnieją również inne rodzaje etykiety, które są dla użytku poza przemysłem spożywczym i nie są one objęte tak ścisłymi normami..

Widok do druku:

naklejki reklamowe